| Vi nådde ut til rundt 1000 shanfolk! |
|
|
|
| Nyheter - Nyhetsbrev 2010 |
| Skrevet av T.J |
| tirsdag 26. januar 2010 00:00 |
|
Nyheter fra arbeidet i Fang!
Selv om vi er mot slutten av januar, kan jeg ta med litt av det som skjedde under julefiringen her i Fang. I år hadde vi rundt 10 fester rundt omkring i Fang området. Vi hadde to store fester på skolen vår. Den ene var ungdomsfesten, der mange av våre tidligere studenter kom. Vi telte over 120 personer her.
Julefesten på skolen vår i år var veldig vellykket, og den beste til nå. Vi hadde bestilt mat til over 300 personer, men det var så absolutt ikke nok. Jeg fikk ikke helt telt, men vi tror det kom rundt 500 personer denne kvelden. De fleste var shanfolk, og kanskje rundt 350 var ikke kristen, og mange hadde ikke hørt juleevangeliet før. Da vi hadde juledramaet, etterfulgt av et evangelistisk budskap, lytt veldig mange på oss, mange flere enn til vanlig når vi har hatt lignende opplegg. Det var også noen personer som sa at de ville motta Jesus og bli kristne under frelsesinnbydelsen.
Hvis du ønsker å se flere bilder fra julefestene se denne linken:
Norsk team på besøk.
Sist uke tok jeg med to i det norske teamet og dro til en veldig stor appelsin gård, der mange shan jobber og bor. De er veldig åpne på dette stedet, og for litt over en uke siden tok to personer i mot Jesus. Disse to kom på møtet vi hadde, og de virket veldig glade og interessert i å høre mer. Det var også en eldre kone som ikke var kristen ennå, som gråt da vi gikk og sa: ”Jeg trodde jeg var en fortapt synder uten håp, men dere kom med veldig gode nyheter!” (om Guds tilgivelse og kjærlighet).
Dokumentar filmen er nå helt ferdig. Den ble ferdig like før jul. Den er veldig profesjonelt laget, og gir et veldig godt bilde av situasjonen til shanfolket. Den viser også hvordan shanfolket har fått håp gjennom troen på Gud. De fleste på filmen har tilknytting til vårt arbeid her ute.
Hvis du ennå ikke har sett denne, vil jeg anbefale deg å ta en titt på forsiden: www.shanoc.com
Motta nyhetsbrev fra shanarbeidet! Vi vil også nå i løpet av vinteren begynne å sende ut nyhetsbrev fra arbeidet vårt. Meld deg også gjerne på denne nyhetsbrevlisten! Hvis du ønsker å melde deg på, kan du enten skrive oss en på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen eller gå til denne siden og meld deg på der: http://www.shanoc.com/nyhetsbrev.html
Ønsker du å hjelpe shanfolket? Det er flere måter du kan støtte vår arbeid blant shanfolket på, som i bønn og økonomisk. Det er også mulig å besøke oss! (NB! Husk at du ikke må føle press for å gi noe!)
Bønneemner!
Husk at du kan motta våre nyhetsbrev ved å melde deg på vår nyhetsliste her: |